onsdag den 20. oktober 2010

Mandelbund med friske bær

I forbindelse med oktober-fødselsdagene i år har jeg afprøvet en ny kage.
Jeg har lavet kagen 2 gange og den smager fantastisk!


(23/10-2010)

Mandelbund

200 g mandler ( blendet til groft mandelmel )
200 g rør sukker
3 store æg

Æg og sukker piskes godt sammen, hvorefter mandelmelet vendes i.
Jeg bagte i en bagering på 24 cm. med bagepapir som bund ca 35 min ved 175 grader.

Rørt vanilliecreme:
1 1/2 dl piskefløde
1 spsk flormelis
korn af en vanilliestang
1 1/2 dl cremefraiche

Pisk fløden til let flødeskum og rør flormelis og vanillie korn sammen med cremefraichen. Vend det sammen
med flødeskummet.

Fordel det på den afkølede kage med friske bær øverst.

Som I kan se var der brombær, blåbær, jordbær og hindbær på kagen - og desværre glemte jeg myntebladene den ene af gangene.. Alle bær på nær blåbær kunne jeg få i dansk version i Kvickly i oktober - FANTASTISK!!


(20/10-2010)

9 kommentarer:

  1. Suuper lækker kage ! :)

    SvarSlet
  2. hvor mange personer er kagen til,
    jeg vil gerne lave den til 30 personer.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  3. Har lavet kagen i week-enden. Det er den bedste mandelbund jeg til dags dato har smagt og bagt :-)

    SvarSlet
  4. Kan den bages dagen før?

    SvarSlet
  5. Varmluft eller alm. ovn?

    SvarSlet
  6. Skal mandler blendes med eller uden skal?

    SvarSlet
  7. De skal blendes med skal ��

    SvarSlet
  8. Den var både nem og lækker👏🏻

    SvarSlet
  9. Hvilken creme fraiche er det - 9%, 18 eller 38%

    SvarSlet