onsdag den 14. april 2010

Ringenes Herre kage

Thomas' kolleger skulle have kage.. Jeg syntes derfor det kunne være sjovt at få lidt inspiration til kagen, så kollegerne fik lov til at komme med ideer til udseende.

Blandt de mange gode forslag var der dog et jeg faldt pladask for: "Hvad med Ringenes Herre tema? Med et hobbit hus med tilhørende hobitter?" Jeg syntes det lød meget sjovt og jeg gik i krig. Dog havde jeg kun en enkelt aften til at hygge med figurer o.lign. og det tager jo længere tid end man tror når detaljerne skal på plads. Jeg syntes dog at resultatet blev meget godt med en sovende hobbit i busken, Gandalf og hobbithytten med små blomster og skorsten.

Jeg havde ikke regnet med selv at komme til at smage kagen, men det kom jeg nu til selvom kollegerne havde været tilfredse - Der var nemlig ingen der ville spise "The Ring" :-P

Selve kagen var med lyse bunde fyldt med hvid chokolademousse og jordbærfresh creme med friske jordbær. Smurt op med cream-cheese-frosting og pyntet med MMF og RI.

Sikke en duft der var i køkkenet da jeg lagde de friske jordbærstykker ned i jordbærfresh cremen.
Og det færdige resultat :-)

1 kommentar:

  1. Hej Pernille
    Den der Jordbærfresh creme ser vildt lækker ud... er det en opskrift du vil dele??

    Flot kage, total sej

    Kh Jette Elisa

    SvarSlet