søndag den 14. marts 2010

Housewarming

Vi skulle til housewarming hos vores tidligere genboer.
De har købt det fedeste hus som vi endelig skulle se. Og hvad tager man med? En kage selvfølgelig!

Jeg fandt en plantagning af deres nye hus som jeg kunne skære efter og se hvor der var vinduer og døre..
Et billede fra google så jeg kunne se tagkonstruktionen

Og så fandt jeg nogle flere billeder af huset både udefra og indefra.. her er et udefra


Nu skulle jeg finde ud af hvilken kage jeg skulle lave..
Line kan ikke lide fløde, så jeg valgte at lave en fast kage. Og hvorfor så ikke prøve den nye form jeg lige har købt, som efter sigende skulle kunne lave skaktern i selve kagen? Som tænkt så gjort!

Kagen blev lavet af mega nem svampet chokoladekage med og uden kakao i mine nye forme.

Efter kagerne kom ud af ovnen blev de lagt sammen og da de var afkølede blev de smurt op med UCF og så var det i gang med pynten..

Der går maaaaange tagsten til sådan et tag.. så det tog liiiiidt længere tid end jeg regnede med. Men det var rigtig hyggeligt at sidde og nusse til langt ud på de små timer :-)

Det endelige resultat blev således:


Jeg var der desværre ikke selv da der blev taget hul på kagen, men Ricky og Line har lovet at tage billeder, så jeg kan se mit første forsøg på skakternet kage :-)

Og sådan her så kagen da den blev gennemskåret - venligst udlånt af Ricky og Line :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar